افتتاح اولین شعبه خانه خلاق ایران در یزد

 

شهر یزد به‌عنوان اولین شهر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، دارای بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی منحصربه‌فرد بوده و اصالت تاریخی خود را حفظ کرده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های بافت تاریخی یزد، زمان حال را به گذشته پیوند می‌دهد و این پیوند تجربه‌ای شیرین و لذت بخش است. همان‌طور که در بافت تاریخی "حسینیه ایران" یا "دارالعباده " قدم می‌زنید، از کنار خانه‌هایی رد خواهید شد که روح تاریخ در بدنه آن‌ها جا مانده است. خانه‌هایی که بوی کاهگل و خشتشان حال آدم را خوب می‌کند، و اگر به سبزه و آب زلال نیز آراسته باشند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند، آنچه که می‌ماند سکوت است و صدای موسیقی خیال.

 

از جذاب‌ترین این خانه‌ها در بافت تاریخی یزد خانه‌ای است موسوم به "خانه حیرانی"، خانه‌ای که قدمتش به دوران قاجار باز می‌گردد و در محله یوزداران یزد واقع شده است. بادگیر واقع در خانه حیرانی به‌عنوان دومین بادگیر بلند دنیا شناخته شده است و از جاذبه‌های این خانه به‌حساب می‌آید.

گروه "خانه خلاق زینو" با توجه به اهداف خود در فعالیت در حوزه های:
- کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، - صنایع دیداری و شنیداری، - صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، - هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، - بازی،اسباب بازی و سرگرمی، - طراحی و معماری، - یادگیری، نشر و چاپ، - گیاهان دارویی و طب سنتی، در نظر دارد تا  در خانه تاریخی حیرانی به عنوان اولین شعبه خانه خلاق ایران، در توسعه کمی و کیفی بازار صنایع خلاق ایران نقشی اساسی ایفا نماید.از فعالیت های اصلی این مجموعه برندسازی، بازاریابی، تبلیغات و توسعه کانال های فروش در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی می باشد.

 

 

شما می توانید رویدادهای مربوط به خانه خلاق یزد را در شبکه های اجتماعی با آدرس @zinocreativehouse دنبال نمایید.

نوشته های اخیر​​​​​​​

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش